معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال گذشته تا کنون 132 نفر بیمار مبتلا به بیماری تالاسمی در استان کردستان  شناسایی شدند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هومن قصری گفت: بیماری تالاسمی ازجمله بیماری های ژنتیکی است که جزو بیماری های خاص محسوب می شود.

وی با اشاره به خدمات انجام شده توسط مراکز درمانی در سطح استان گفت: بیمارستان بعثت سنندج بیشترین ارائه دهنده خدمات را دراین زمینه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در این بیمارستان خدماتی همچون انجام آزمایشات سالانه،دندان پزشکی،چشم پزشکی و پزشک فوق تخصص خون شناسی و... به این بیماران ارائه می شود.

قصری ادامه داد: طبق آمارهای انجام شده بیشترین افرادمبتلا به این بیماری به ترتیب در شهرهای سنندج ومریوان شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماری تالاسمی از ماه های اول تولدمشخص می شود کم خونی،خستگی،رنگ پریدگی و بزرگ شدن استخوان جمجمه در سنین بالاتر وتیرگی پوست ازمهمترین علایم این بیماری است.

وی افزود: طول عمر افراد مبتلا به این بیماری تا قبل از انقلاب به دلیل عدم درمان مناسب ونبودامکانات کافی تا سن 12  سالگی بود.

قصری به بهبود وضعیت این بیماران بعداز انقلاب نیز اشاره کرد وگفت: با فراهم شدن شرایط خونی مناسب و با کیفیت این بیماران  توانستند با  اشخاص سالم ازدواج کنند و فرزندان سالمی نیز داشته باشند.

انتهای پیام/م

وجود 132 بیمارمبتلا به  تالاسمی در استان کردستان

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.